Liff
Opaženo

Opazili smo: Nova podoba Liffa

Od 8. do 19. novembra 2023 bodo na svoj račun prišli ljubitelji filmov. V tem času bo namreč potekal že 34. Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe), ki ga že od vsega začetka organizira Cankarjev dom.

Podobe Liffa se vsako leto spremenijo, pri čemer osrednji element ostaja logotip Liffa, ki ga je pred 24 leti oblikovala mag. Maja Gspan Vavpetič, kreativna vodja oblikovanja v Cankarjevem domu. Ta ključni vizualni predstavnik Liffa je vsako leto likovno reinterpretiran ter zrcali prepoznavnost in dejstvo, da je Ljubljanski mednarodni filmski festival spet tu, kot vsako jesen, in vabi v kinodvorane.

»Logotip Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala Liffe je akronim, pomensko oblikovan kot Life z obrnjeno črko f, ki zastopa film. Simbolično pomeni odsev življenja na filmu. Od svojega nastanka leta 1999 v tej obliki pripada Cankarjevemu domu, osrednjemu slovenskemu kulturnemu in kongresnemu centru, ter je njegova blagovna znamka kulturno-umetniškega programa z največ obiskovalci letno,« je Liffov logotip opisala Maja Gspan Vavpetič.

Neža Reberc, oblikovalka letošnje podobe Liffa, pa pove, da je ideja za tokratni festival miselna povezava filmske pripovedi in koncepta trajnosti: »Glavno vprašanje, ki sem si ga ob oblikovanju zastavila, je bilo, kako abstraktno, a vizualno jasno predstaviti filmsko pripoved. To sem v svoji interpretaciji dosegla z vpeljavo preprostih oblik. Osnovni liki podobe predstavljajo sestavljanje, obračanje in združitev v koherentno celoto. Vsak zavoj tvori drugačno obliko in s tem celoti doda svoj edinstven prispevek. Njihov osnovni namen je torej ponovna uporaba oziroma reciklaža. Ustvarjene oblike omogočajo premetavanje, mešanje in postavljanje na tisoče različnih načinov, s tem pa tvorijo mnogotere in edinstvene pripovedi.«

liffe

Že 34 let teši lakoto po dobrem filmu

Organizatorji sicer ponosno povejo, da je Liffe zgodba o uspehu. Zakaj? »Ker že 34 let teši lakoto po dobrem filmu. Ker je v tem času postal sinonim za kakovosten umetniški film in navdihujoče filmsko druženje. Ker odpira vrata v presunljive življenjske zgodbe, ki jih junaki filmov doživljajo v najrazličnejših kulturah sveta in socialnih okoljih, s katerimi morda nimamo neposrednega stika,« pove Janina Pintar, vodja promocije in trženja festivala.

Zasluga za priljubljenost Liffa gre po njenih besedah filmskim ustvarjalcem z vsega sveta, čarovnikom, ki na filmski trak zapisujejo najrazličnejše zgodbe, lovijo osvobajajoče, up vzbujajoče trenutke življenja, pa tudi temačne in tragične, ki se nas dotaknejo skoraj tako silovito kot izkustva vsakdana. »Ključ za uspeh festivala so tako tisti, ki ga pripravljajo, kot tudi gledalci Liffa, ljubitelji filmske umetnosti, ki jih je vsako leto med štirideset in petdeset tisoč,« pravi.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji