Premisli1
Opaženo

Opazili smo: Premisli, nato stisni

Ministrstvo za digitalno preobrazbo je v sodelovanju z vzgojno-izobraževalnimi in drugimi slovenskimi institucijami zasnovalo pobudo ozaveščanja proti sovražnemu govoru in medvrstniškemu nasilju na spletu.

Na nalogo snovanja kreativnih zasnov in sporočil so se z veseljem odzvali pri Bold.group, kjer pravijo, da gre za problematiko, s katero se kot starši, prijatelji, sosedje in ljudje redno srečujejo in jo želijo aktivno reševati.

Pri snovanju kreativne rešitve so se srečali s tremi izzivi: ozaveščanjem o različnih oblikah nasilja, ki naj ne vključuje konkretnih primerov sovražnega govora (saj vključevanje žaljivk in groženj zgolj nadaljuje nasilje); kampanji naj bosta povezani, a samostojni entiteti; sporočila pa naj vključujejo športno tematiko oz. spodbudo k zdravi tekmovalnosti in povezovanju z vrstniki skozi šport.

premisli1

V medvrstniškem nasilju ni zmagovalcev

Tako je najprej nastalo sporočilo oz. platforma »Premisli, nato stisni,« ki komunicira, da je vsaka priložnost za sovražno sporočilo obenem priložnost, da sporočilo zadržimo zase. Vizualni jezik uporablja ilustracije ter značilne živahne barve in elemente digitalnih kanalov (Instagram, Snapchat, pogovorna okenca ipd.), kjer komunicirajo mladi in starejši.

Zasnovali so neposredno sporočilo: »V medvrstniškem nasilju ni zmagovalcev. Igraj za pravo ekipo.« in preigrali še športno-hudomušne ideje kot npr.: »Pri nogometu se srečaš s sodnikom. S spletnim izsiljevanjem pa tudi.« in »Obstajajo boljši ekipni športi kot nadlegovanje na spletu.«

»Pozitivno komunikacijo smo zasnovali za preplet digitalnih in fizičnih kanalov, v videoobliki pa so mlade nagovorili tudi mladi športniki. Mesec boja proti medvrstniškemu nasilju je potekal med 13. marcem in 10. aprilom letos, tema pa ostaja aktualna,« pravijo v Bold.group.

premisli2

premisli2

»Strpna in spodbudna komunikacija je ključ do ustvarjanja močne skupnosti«

Tomislav Sokler z Ministrstva za digitalno preobrazbo RS dodaja: »Na ministrstvu smo prepričani, da je strpna in spodbudna komunikacija ključ do ustvarjanja močne skupnosti. Le v okolju, kjer se počutimo varne in sprejete, je prostor za resničen uspeh in razvoj potencialov. Zato smo komunikacijskim sporočilom namesto moraliziranja dodali spodbuden športni podton, ki jasno pove, da v medvrstniškem nasilju ni zmagovalcev.«

Kampanjo so poleg številnih organizacij podprli tudi športniki, med katerimi so Tyra Barada, Gloria Kotnik, Žiga Pavlin, Edo Murič, Uroš Zorman in Žiga Pance. »Tudi oni namreč niso 'imuni' na sovražno komunikacijo, saj se z žaljivimi komentarji večkrat soočajo na lastnih profilih na družbenih omrežjih. Veseli smo, da mladim postavljajo zgled, za katerega upamo, da se bo širil tudi v javnosti in v šolah,« še pravi Tomislav Sokler.

premisli4

premisli5

Intervju

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

z
26. 08. 2024

Ugledni gostje gala večerje, ki se je odvila na predvečer zadnje košarkarske tekme Gorana…

Naši avtorji