z
Opaženo

Ozaveščanje o otroškem raku z akcijo »Nisem nevidna«

September je mesec ozaveščanja o otroškem raku in ob tej priložnosti so po 80-ih slovenskih mestih razstavili plakate s fotografijo deklice Tinke in sloganom »Nisem nevidna«.

Idejno, kreativno in izvedbeno so plakat izdelali mladi, ki raka prebolevajo ali so ga že preboleli. Tudi slogan akcije je njihovo delo. Tinkino glavo je poslikala Korina, ki je prav tako prebolela raka in zdaj uspešno stopa v karierni svet vizažistk. Za fotografijo in oblikovanje plakata je poskrbel študent zdravstvene fakultete Jan.

Razlogov za izbiro slogana akcije je sicer več. Mladi, ki zbolijo za rakom, se namreč mnogokrat počutijo nevidne, osamljene in pozabljene. Namen akcije je, da jih družba in vrstniki med zdravljenjem ne bi pozabili. Gre pa tudi zato, da se mladostniki, ki nosijo posledice bolezni in zdravljenja, morajo sprejeti take, kot so. Tretje obdobje nevidnosti se začne, ko se mladi vračajo v družbo in življenje po zdravljenju. Med zdravljenjem se jim je življenje ustavilo, vrstnikom pa se je življenje normalno nadaljevalo in včasih težko najdejo stik, saj zaradi težke preizkušnje tudi hitreje odrastejo in dozorijo.

Vsak plakat simbolično predstavlja enega od diagnosticiranih otrok

Inštitut Zlata pentljica želi z akcijo doseči, da bodo mladi z rakom sprejeti in vključeni enako kot njihovi vrstniki, da se bo iskalo načine in pristope, da bodo kljub svojim omejitvam enakovredno vključeni v svoje okolje, da bomo kot družba poskrbeli, da bodo lahko uspešni v življenju, tako zasebnem kot profesionalnem, ter da se jih ne bomo več bali in obravnavali kot nevidne, ampak spoznali, kakšna iskrena lepota sije iz njih, tudi ko izgubijo lase (ali pa predvsem takrat). Vsako leto za rakom zboli približno 80 otrok, mlajših od 18 let, zato je plakat v septembru prisoten po vsej Sloveniji na 80-ih plakatnih mestih – vsak plakat simbolično predstavlja enega od otrok, ki bodo ali so v letošnjem letu dobili diagnozo.

Inštitut Zlata pentljica, otroci z rakom, sta Valerija in Ivo Čarman ustanovila kot neprofitno organizacijo na pobudo starejših otrok in mladostnikov, ki so želeli sami spregovoriti o svoji izkušnji z rakom, zdravljenju in življenju po njem. V Inštitutu so otroci in mladi z rakom osrednji akterji, ki s svojimi željami in potrebami ter predvsem energijo oblikujejo program in z aktivnim delom v dejavnostih Inštituta spreminjajo družbo na bolje.

z

Intervju

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Naši avtorji