»Tudi pujski so zebre!«
Nove kreativne ideje veganske dobrodelne organizacije Viva! pronicajo iz samega srca problematike vegetarijanstva in veganstva. Ljudje se zgražajo nad lovci na zebre, leve, nosoroge ali slone, medtem ko jedo svinjsko, piščančje ali kravje meso.
Kaja Kovič
Dobrodelna organizacija Viva!, ki spodbuja veganstvo, se je v novi komunikacijski akciji združila z agencijo McCann Birmingham in ustvarila osupljive oglase, ki učinkovito prikazujejo, kaj si vegani mislijo o mesojedcih. V akciji so namreč velike divje živali, ki jih običajno povezujemo s safarijem, nadomestili z živino. Uporabili so slike, ki posnemajo resnične lovce na trofeje, kot so levi, nosorogi, zebre, sloni, ter divje živali zamenjali s kravami, prašiči, ovcami. Akcija spodbuja ljudi, naj ponovno razmislijo o svojem dojemanju specizma in postanejo vegani.
Boj proti specizmu
Specizem se nanaša na ideologijo, da so življenja in interesi ene vrste bolj cenjeni od drugih. Ljudje namreč na ubijanje različnih živali gledamo (kulturno pogojeno) drugače. Ob ubijanju prašičev ljudje niso ogorčeni, pravijo v organizaciji.
Juliet Gellatley, ustanoviteljica in direktorica organizacije Viva!, ob tem pove: »Trpljenje živali za hrano ni nič bolj opravičljivo kot njihovo trpljenje za šport. Ta akcija osvetljuje povezavo med mučenjem živali za šport in tem, kaj ljudje dajejo na svoje krožnike. Veganstvo je edini način, da pokažemo sočutje do vseh živali.«
Adam Bodfish, izvršni kreativni direktor pri McCann Birmingham, je dejal: »Podobe lovcev z levi ali nosorogi pogosto povzročijo močan odziv, ko pa gre za živino, mnogi ljudje gledajo stran. Iskanje kreativnega načina, kako se ustaviti in spodbuditi ljudi k razmišljanju o vrednosti vseh vrst, je bil zanimiv in odličen izziv za celotno ekipo. Mislim, da smo ga učinkovito rešili.«
Komunikacijska akcija je potekala na kanalih zunanjega oglaševanja in na družbenih omrežjih.