AudioStar, nova raziskava poslušanosti radijskih postaj na slovenskem trgu
V spomladanskih mesecih smo dobili novo raziskavo poslušanosti radijskih postaj v Sloveniji – AudioStar.
Andraž Zorko
Raziskava je nastala kot odziv na potrebo po bolj sodobno izmerjenih podatkih o poslušanosti radijskih in zvočnih vsebin, tako z vidika vsebine kot tudi z vidika metodologije merjenja.
Tokrat objavljamo najbolj sveže podatke o tedenskih dosegih radijskih postaj, raziskava pa vsebuje še podatke o dosegih po posameznih časovnih intervalih, po posameznih dnevih v tednu ter splošne informacije o času, lokaciji, virih in napravah poslušanja. Poleg podatkov o poslušanosti je na voljo tudi širok nabor demografskih podatkov, podatkov o medijski potrošnji drugih medijev in uporabi različnih komunikacijskih kanalov, s posebnim poudarkom na sodobnejših kanalih komuniciranja (Valicon VIP profil občinstva oz. potrošnikov).
Radio doseže več kot 90 % prebivalcev Slovenije
Radio kot medij dosega več kot 90 % prebivalcev v Sloveniji, tedenski doseg medija je 91,7 % prebivalcev v starosti od 18 do 75 let. V jutranjih urah, med 6. in 9. uro, ga posluša skoraj dve tretjini prebivalcev, to je 63,7 %. Skoraj enak (63,5 %) je odstotek tistih, ki radio poslušajo »na poti«; avtoradio je zato tudi najpogostejša naprava, preko katere se posluša radijski program (65,2 %). Vsaj eno od sodobnejših oblik dostopanja do radijskih programov navaja dobri dve petini vprašanih, 42,9 %, poslušanje radia preko spleta 33,6 %, preko aplikacije 12,1 %, DAB+ pa 10,8 %.
10 najbolj pogosto poslušanih radijskih postaj v Sloveniji – tedenski doseg (vsaj 5 minut)
46,5 % |
720.000 |
|
Radio Aktual |
39,9 % |
618.000 |
Radio Slovenija, Val 202 |
35,1 % |
544.000 |
Hitradio Center |
24,8 % |
385.000 |
Radio City |
18,8 % |
292.000 |
Rock Radio |
15,8 % |
245.000 |
Radio Slovenija, Prvi program (Radio prvi) |
15,3 % |
233.000 |
Radio Veseljak |
7,4 % |
114.000 |
Radio Antena |
6,7 % |
104.000 |
Radio Ognjišče |
5,8 % |
89.000 |
Opomba: radijske postaje so zapisane z imenom, kot je bilo uporabljeno v anketi.
Metodološki podatki
- vzorčni okvir: 18 do 75 let
- velikost vzorca: n=7.830
- čas zbiranja podatkov: 25.3..-22.4 in 3.-10.5.
- reprezentativnost: spol, starost, izobrazba, regija na ravni tipa naselja
- metoda anketiranja: samoanketiranje v okviru spletnega panela Jazvem.si (Valicon)