Masterindex 2024
Vpogled

Masterindex 2024: Zaupanje v mobilno plačevanje se povečuje

Družba Mastercard Europe je objavila rezultate najnovejše raziskave Masterindex. V njej ponovno ugotavljajo, da odločilni dejavnik pri izbiri plačilnega sredstva ostaja široka sprejetost plačilnih kartic, ki omogočajo hitro in enostavno plačevanje.

Uporabnikom je pomembno, da s svojimi plačilnimi karticami lahko plačujejo kjerkoli in kadarkoli. »Viša se uporaba plačilnih kartic na dnevni ravni kot tudi pri spletnih nakupih na tedenski ravni. Prednjači varnost plačil, pri potrjevanju spletnih nakupov pa v ospredje prihaja potrjevanje preko mobilnih aplikacij. Med Slovenci postajajo čedalje bolj priljubljeni sodobni načini plačevanja, kot so mobilne denarnice izbranih ponudnikov. Tudi na počitnicah opazno narašča delež tistih, ki raje plačuje s plačilnimi karticami, kar nakazuje, da je digitalna prihodnost tukaj,« pravijo v družbi Mastercard.

Nekaj rezultatov raziskave:

  • Plačilne kartice so prevladujoča oblika plačevanja. 87 % Slovencev kartice uporablja na tedenski ravni, več kot četrtina pa vsak dan (29 %). Za spletne nakupe jih na tedenski ravni uporablja 28 %.

masterindex1

  • 89,7 % Slovencev uporablja debetno kartico, med njimi je najbolj priljubljena debetna kartica Mastercard (56,3 %). Dobri dve tretjini (70 %) ima eno do dve kartici.
  • Skoraj 80 % Slovencev vsaj kdaj nakupuje prek spleta, le 4 % jih nikoli ne. Delež prebivalcev, ki pogosto nakupujejo prek spleta, se je v letu 2024 povečal na tretjino (33,3 %, leta 2023 je bil delež 27,7 %). Slovenci so sicer naklonjeni plačevanju spletnih nakupov s plačilnimi karticami (57,3 %), a je skozi leta zaznati rahlo padanje. Skoraj polovica (46 %) spletne nakupe opravili z mobilnim plačilom.
  • Slovenskim spletnim ponudnikom nekoliko pada priljubljenost. V letu 2024 je manj Slovencev nakupovalo v slovenskih spletnih trgovinah kot pri tujih ponudnikih (leta 2023 41,5 %, v letu 2024 pa le še 36,2 %).
  • Večina verjame, da je spletno nakupovanje vsaj večinoma varno (85 %). Med tistimi, ki menijo, da spletno nakupovanje ni varno (14 %), jih ima polovica težave z zaupanjem v spletne trgovine.
  • Mobilna plačila so med Slovenci priljubljena. Na ta način radi plačujejo  v trgovinah in na bencinskih črpalkah (55,6 %), preko spleta (51,2 %) in čedalje bolj tudi v restavracijah in barih (40,6 %; v letu 2023 je bil ta delež opazno nižji, in sicer 31,4 %).

masterindex2

  • Več kot polovica Slovencev je že plačevala preko mobilnega telefona (55, 6 %), od teh je bilo največ plačil izvedenih prek različnih plačilnih sistemov izbranih zaupanja vrednih ponudnikov.
  • V zadnjem letu rasteta uporaba mobilnih denarnic in uporaba mobilne banke za osebno financiranje.

»Mobilno plačevanje pridobiva na veljavi, saj je praktično, hitro, varno, zanesljivo in enostavno za uporabo. Poudarek daje brezhibni potrošniški izkušnji, ki jo potrošnik pričakuje in nenazadnje zahteva. A s porastom digitalnega plačevanja je treba potrošnike podučiti o previdnosti pri upravljanju z njihovimi osebnimi in finančnimi podatki. Pri družbi Mastercard smo razvili več tehnologij, ki ščitijo potrošnika in odvračajo prevarante. Naša obljuba ničelne odgovornosti (ang. zero liability) zagotavlja, da so imetniki kartic zaščiteni pred prevarami pri morebitnih nepooblaščenih nakupih,« je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal Luka Gabrovšek, direktor Mastercard Slovenija.

Intervju

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Kragelj arhitekti
31. 08. 2024

Načini in oblike dela se hitro spreminjajo, zato so delovni prostori vse manj…

»Dobri delovni prostori so tudi strateško poslovno orodje, s katerim lahko podjetje vpliva na svojo podobo v javnosti ter na prepoznavnost in ugled…

z
26. 08. 2024

Ugledni gostje gala večerje, ki se je odvila na predvečer zadnje košarkarske tekme Gorana…

Naši avtorji