Stanje marketinške tehnologije v Sloveniji
Sodeč po poročilu IAB Slovenija se med slovenskimi podjetji povečuje uporaba orodij marketinške tehnologije. Ugotavljajo tudi vedno večji nabor rešitev, ki jih sodelujoči uporabljajo v vseh segmentih digitalnega marketinga.
Kantver | Dreamstime.com
Tudi med »zrelimi« kategorijami številne novosti
IAB Slovenija je objavil prvi pregled uporabe orodij marketinške (t. i. MarTech) oziroma oglaševalske (AdTech) tehnologije na slovenskem trgu. Med drugim ugotavljajo, da slovenska podjetja v povprečju uporabljajo najmanj pet različnih marketinških orodij. »Čeprav so nekatera področja marketinške avtomatizacije že zelo razvita, je tudi na teh področjih precej novega. In čeprav gre za eno od najbolj zrelih kategorij, področje e-poštnega marketinga vsako leto ponudi nove igralce in nove rešitve na trgu,« pravijo pri IAB Slovenija. Med e-poštnimi orodji se po ugotovitvah raziskave sodeč najbolj uporablja MailChimp, ki pa počasi izgublja svoj premoč. V vse večji meri naj bi mu sledili Sendiblue, Active Campaign, Klaviyo, SqualoMail, Mailerlite in drugi.
Povprečen »martech stack« v Sloveniji leta 2023. Vir: MarTech v Sloveniji 2021-2023, 7. spletni Panel, IAB Slovenia
Vedno več rešitev je plod slovenskega znanja
Pri IAB Slovenija poudarjajo, da na trgu najdemo številne alternativne rešitve, ki imajo primerljive funkcionalnosti, kot smo jih vajeni pri vodilnih ponudnikih orodij. Zaradi specifičnosti se lažje prilagajajo potrebam strank in poskušajo poiskati rešitve tudi za individualne primere in predloge. Zanimivo in spodbudno dejstvo je, da se povečuje tudi število domačih ponudnikov orodij marketinške in oglaševalske tehnologije.
»Na eni strani so to rešitve, ki so v celoti plod slovenskega znanja in razvoja. Omogočajo visoko stopnjo prilagoditve potrebam posamezne stranke, vključujejo osebno svetovanje, tehnično podporo in so praviloma finančno dostopnejše. Po drugi strani pa med ponudniki najdemo kar nekaj slovenskih digitalnih agencij, ki zastopajo globalna orodja in platforme in tako v digitalnem marketingu nastopajo kot strateški svetovalci, ponudniki tehnoloških rešitev in izvajalci hkrati,« IAB Slovenija navaja v poročilu.
Uporaba orodij za e-pošni marketing. Vir: MarTech v Sloveniji 2021-2023, 7. spletni panel, IAB Slovenia
V porastu uporaba skoraj vseh oblik orodij za marketinško avtomatizacijo
Ugotovitve raziskave kažejo, da se veliko dogaja tudi na področju marketinške avtomatizacije, kjer sta priljubljeni orodji Hubspot in Net-Results dobili močnejšo konkurenco v rešitvah, kot sta ActiveCampaign in Klaviyo. Svoje mesto med vodilnimi ohranja tudi integracijsko orodje Zapier.
Premik tudi pri upravljanju družbenih omrežij
IAB Slovenija v poročilu izpostavlja še, da se po tem, ko so v zadnjih nekaj letih v slovenskih podjetjih zaznali predvsem pospešeno uporabo družbenih omrežij, po novem povečuje uporaba orodij za njihovo upravljanje. »S tem trendom rastejo tudi zahteve po vse bolj prilagojenih rešitvah za družbena omrežja. Primarno se uporabljajo predvsem za integrirano načrtovanje in objavo vsebin, pa tudi, da omogočajo komunikacijo s strankami na enem mestu in služijo kot močno analitično orodje,« so zapisali.