Hofer
Aktualno

Oglaševalsko razsodišče: Hofer je kršil oglaševalski kodeks

Oglaševalsko razsodišče Slovenske oglaševalske zbornice (OR) je ponovno pritrdilo OKS-ZŠZ in NZS glede kršitev Slovenskega oglaševalskega kodeksa s strani trgovske verige Hofer.

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez (OKS-ZŠZ) in Nogometna zveza Slovenije (NZS) sta maja 2024 vložila pritožbo proti trgovski verigi Hofer. V pritožbi so podali očitke kršitve oglaševalskega kodeksa zaradi uporabe ponarodelega slogana »Kdor ne skače, ni Slovenc« v lastne promocijske namene v času letošnjega evropskega prvenstva v nogometu in pred olimpijskimi igrami v Parizu.

Med glavnimi očitki družbi Hofer je bil t. i. marketing iz zasede, saj so mnenja, da je trgovec izkoristil pomemben športni dogodek za lastno promocijo brez sklenjene sponzorske pogodbe. S tem je po mnenju OKS-ZŠZ ustvarjal lažni vtis sponzorske povezave z dogodkom, zavajal potrošnike ter neupravičeno pridobival poslovne koristi, kar je v nasprotju z mednarodno in domačo poslovno prakso. S sloganom »Navijam za Slovenijo« pa naj bi dodatno ustvarjali zmoten vtis, da je družba tudi sponzor slovenske nogometne reprezentance. »S takšnim načinom se namreč ogroža finančno vzdržnost športnih organizacij, ki se v veliki meri zanašajo na prihodke iz sponzorskih pogodb,« pravijo.

Družba Hofer se je na omenjene očitke odzvala, a je OR dokončno zavrnilo njihov ugovor ter nedvoumno potrdilo kršitve elementov poštenosti, dobrega imena ter posnemanja opredeljenih v Slovenskem oglaševalskem kodeksu.

»Odločitev razsodišča nima pravnih posledic v smislu izvršljivosti ali sankcij, daje pa pomembno sporočilo za varovanje etičnih standardov v oglaševanju. Zadovoljni smo s končno razsodbo, saj daje jasno sporočilo, da nepoštene in neetične prakse v športu nimajo kaj iskati. S takšnimi neetičnimi ravnanji se dodatno povzroča škoda vsem uradnim sponzorjem, ki podpirajo športnike in športne dogodke ter s tem skrbijo za prihodnost slovenskega in mednarodnega športa,« poudarjajo v OKS-ZŠZ.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji