bla
Aktualno

Umrl je soavtor Nikejevega slogana »Just Do It«

Dan Wieden, ki je leta 1982 z Davidom Kennedyjem soustanovil legendarno oglaševalsko agencijo Wieden+Kennedy, se je poslovil v starosti 77 let.

Dan Wieden (1945-2022) je oglaševalski javnosti najbolj znan po Nikejevem sloganu »Just Do it«, ki je tudi eden od najbolj prepoznavnih sloganov vseh časov. V agenciji, ki ima poleg domačega Portlanda pisarne še v Londonu, Amsterdamu, New Yorku, Delhiju, Šanghaju, Tokiu in São Paulu, je Wieden ostal aktiven praktično ves čas, čeprav je formalno odstopil že leta 2015. Prej je bil njen glavni kreativni direktor in direktor. W+K je podpisana pod vrsto ikoničnih oglasov za Nike, Coca-Colo in Hondo.

Wieden je po končani fakulteti v agenciji McCann-Erickson spoznal poznejšega poslovnega partnerja Davida Kennedyja. Ustanovila sta agencijo Wieden+Kennedy, in sicer v domači kleti brez telefona (poslovne klice sta partnerja opravljala v bližnji govorilnici). Njun prvi naročnik je bila takrat še precej nepoznana lokalna blagovna znamka športne obutve Nike. Vse ostalo je (oglaševalska) zgodovina.

Raje bi zažgal agencijo kot pa jo prodal

Wieden+Kennedy je prerasel v neodvisno agencijo globalnega dosega in ugleda, njihov prvi oglas »Just Do It« pa oglaševalska ikona. Agencija z Nikejem sodeluje še danes, kar je sploh eno od najdaljših sodelovanj v oglaševanju. V luči uspeha tako naročnika kot agencije pa je zanimiv citat, ki ga je izrekel Dan Wieden leta 2015 o svojih začetkih. »Začeli smo kot ladja norcev (agencijo sta ustanovila na 1. april, torej na dan norcev, op. p.) in verjamem, da nam je zato tudi uspelo. Bili smo naivni in neumni, ampak včasih neumnost lahko obrneš sebi v prid. Ko začneš verjeti svoji historični modrosti, nisi neumen. Si mrtev,« je povedal Wieden. Do zadnjega je zagovarjal neodvisnost agencije (ki tako ostaja ena od največkrat nagrajenih neodvisnih agencij na svetu). Legendarna je njegova izjava, da jo raje zažge, kot pa proda. Za svoje delo je prejel več nagrad, med drugim tudi leva svetega Marka za življenjsko delo, ki ga vsako leto podelijo na Kanskih levih.

Intervju

Življenje z znaMMkami
21. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

»Največja marketinška poteza vseh časov je »Just Do It« – Nike. Močno in preprosto sporočilo, ki je postalo simbol povezovanja z občinstvom in navdih…

barcaffe
18. 01. 2025

Marina Mesar, znana pod umetniškim imenom OKO, je ena od najvidnejših osebnosti hrvaške »…

Pri komercialnih sodelovanjih obstajajo določena pravila. Takorekoč zakoni, določeni s pripravo same vizualne podobe za komercialne namene. Ker delam…

macarol
18. 01. 2025

Pred dnevi smo objavili izsek pogovora z Janom Macarolom, izvršnim urednikom City…

Naši avtorji