Zgodba o štorklji
Elektro Ljubljana je v sodelovanju z agencijo Kabinet 01 prenovil celostno grafično podobo, v središču katere je štorklja.
Gašper Meden
Naprej v zeleno, trajnostno vzdržno prihodnost
Kot poudarjajo v družbi Elektro Ljubljana, je bilo razlogov za prenovo celostne podobe več. Prejšnja podoba je namreč nastala še v času, ko je družba opravljala ne le omrežno, ampak tudi tržno dejavnost. Elektro energija je bilo kot hčerinsko podjetje leta 2011 izčlenjeno, pet let pozneje pa se je združilo z družbo GEN-I. Ob združitvi je Elektro energija v svoji podobi ohranila sicer posodobljeno žarnico. S še eno različico žarnice bi po besedah Kristine Sever, vodje službe za korporativno komuniciranje v Elektru Ljubljana, pri uporabnikih povzročili zmedo. »Kot distributer električne energije in upravljavec največje mreže električnih polnilnic je Elektro Ljubljana prevzel pomembno vlogo pri razogljičenju družbe, saj je prav naše omrežje postalo nosilec trajnostnega razvoja in elektrifikacije. Zelena prihodnost in povezanost z okoljem sta spodbudila korak naprej tudi pri podobi podjetja,« je povedala Severjeva.
S prenovljeno podobo komunicirajo poslanstvo družbe. Kot eden od ključnih akterjev prehoda v nizkoogljično družbo želijo v Elektru Ljubljana namreč zagotoviti zeleno, trajnostno vzdržno prihodnost. Ta prehod bo po besedah sogovornice zahteval veliko sprememb. »Tako kot nas ni strah spreminjati ustaljenih načinov delovanja, nas tudi ni bilo strah narediti odmika od običajnih podob, povezanih z elektriko.« Cilj družbe je tako razvijati omrežje, ki bo sledilo rasti porabe električne energije, elektrifikaciji prometa in vključevanju trajnostnih virov energije. »In tako kot štorklja skrbi za svoje gnezdo in naraščaj, skrbijo tudi naši zaposleni za omrežje,« pojasnjuje sogovornica.
»Smo eden ključnih akterjev prehoda v nizkoogljično družbo in želimo zagotoviti zeleno, trajnostno vzdržno prihodnost. Ta prehod bo zahteval veliko sprememb. Tako kot nas ni strah spreminjati ustaljenih načinov delovanja, nas tudi ni bilo strah narediti odmika od običajnih podob, povezanih z elektriko,« pojasnjuje Kristina Sever, vodja službe za korporativno komuniciranje v Elektro Ljubljana. (Foto: Miha Fras)
»To smo mi!«
Proces prenove je trajal dve leti. Priprave so se sicer začele že pol leta pred tem, ko so zaradi menjave podobe racionalizirali naročanje materialov. »Elektro Ljubljana je veliko podjetje. Ima veliko stavb, energetskih objektov in več kot 500 službenih vozil, ki niso vsa enaka. Potrebno je bilo veliko premisleka, da smo skupaj z oblikovalci ujeli ravnovesje med obliko in stroški. Pri vsaki uporabi smo iskali čim bolj trajnostne rešitve, kar je tudi ena od zavez naše družbe,« poudarja sogovornica.
K sodelovanju na natečaju so povabili štiri agencije, dve veliki in dve manjši. Želeli so logotip, ki bi zbujal zaupanje in hkrati predstavljal tradicijo in novo dobo elektrifikacije. Želeli so tudi sodobno oblikovano podobo, ki jo bodo posvojili vsi zaposleni. Tako tisti v pisarnah, ki imajo večinoma opravka z dokumenti, kot tudi tisti na terenu, torej monterji, ki jo nosijo na uniformah in imajo na vozilih. »Želeli smo celostno grafično podobo, ki bo pri medijih in širši javnosti vzbudila pozitivne občutke o podjetju, ki je uspešno, na katerega se lahko zaneseš in je hkrati razvojno naravnano. Ko smo ga člani komisije zagledali, smo rekli: to smo mi! Če se zdaj ozrem nazaj, moram priznati, da smo imeli tudi veliko srečo, da smo po naključju povabili Kabinet 01. In da sta perfekcionista Jan (Jagodič, op. p.) in Martin (Košir, op. p.) zelo dobro naredila domačo nalogo. Pa neka vila z navdihom ju je očitno obiskala, « je zadovoljna Severjeva.
»V bistvu ni bilo težko zastaviti rešitve, saj ima podjetje zelo jasno začrtane smernice in dolgo tradicijo. V njihovi komunikaciji smo opazili štorkljo. Presenetila nas je njihova skrb za te ptice. Znak podjetja bi lahko bili tudi daljnovodi ali kaj podobnega, vendar štorklja bolje predstavlja zaposlene, ki so na terenu in imajo stik s prebivalci,« je povedal Jan Jagodič, kreativni direktor v Kabinetu 01 (na fotografiji desno, poleg oblikovalca Martina Koširja). (Foto: Miha Fras)
Štorklja kot predstavnik zaposlenih
V Kabinetu 01 zaradi dobrega brifa niso imeli težav s pripravo rešitve. Kot je za MM povedal kreativni direktor Jan Jagodič, tudi ni bilo težko zastaviti rešitve, saj ima podjetje po njegovih ugotovitvah zelo jasno začrtane smernice in dolgo tradicijo. »V njihovi komunikaciji smo opazili štorkljo. Presenetila nas je njihova skrb za te ptice. Znak podjetja bi lahko bili tudi daljnovodi ali kaj podobnega. Vendar štorklja bolje predstavlja zaposlene, ki so na terenu in imajo stik s prebivalci. Hkrati pa našpičene linije, skoncentrirane v eni potezi, vizualno namigujejo na arhetipsko podobo strele, ki opozarja na območja visoke napetosti. Strela na eni strani predstavlja dejavnost, s katero se podjetje ukvarja, medtem ko štorklja simbolično predstavlja ključne vrednote podjetja,« pojasnjuje Jagodič.
Ob tem dodaja, da je Elektro Ljubljana postalo predvsem podjetje, ki skrbi za distribucijsko omrežje, in ne nagovarja več toliko neposredno končnih kupcev. »Kljub temu smo naredili znak, ki je energičen in sodoben. Elektro Ljubljana je zanimiv tudi s stališča razvoja električne mobilnosti. So pionirji električne mobilnosti pri nas. Sam vozim električni avtomobil že pet let in sem osebno spremljal njihov razvoj. Cenim pogum in napore, ki so jih vložili,« je povedal sogovornik.
K sodelovanju na natečaju so pri Elektru Ljubljana povabili štiri agencije, dve veliki in dve manjši. Želeli so logotip, ki bi zbujal zaupanje ter hkrati predstavljal tradicijo in novo dobo elektrifikacije. (Foto: Martin Košir)
Od začetne zadržanosti do navdušenja
Še pred uradno predstavitvijo so prenovljeno podobo predstavili zaposlenim. Sledil je projekt »Leti, leti štorklja«, pri katerem Elektro Ljubljana intenzivno sodeluje z Društvom za opazovanje in proučevanje ptic Slovenije. V okviru projekta bodo letos že tretje leto preko naprav GPS spremljali štorklje z njihovega območja na njihovi selitveni poti. Štorklja je po prepričanju Severjeve karizmatična vrsta, ki so ji ljudje zelo naklonjeni in je tudi orodje komunikacije varstva narave. S štorkljo pa po novem pozdravljajo tudi novorojence zaposlenih. Zato se v Elektru Ljubljana po besedah Kristine Sever pogosto šalijo, da je prav štorklja prispevala k naraščaju. »Vsaka tovrstna sprememba zaposlene sprva zintrigira. Oblikovanje pa je sploh področje, za katero ima vsak svoje zelo dobro izdelano mnenje, nekateri bi pa celo znali to sami 'bolje narisati'. Odmik od ustaljenih podob, povezanih z elektriko, kot so žarnica, žice, vtikači in vtičnice, je bil za nekatere kar šok. Zdelo se jim je, da uporabniki ne bodo vedeli, s čim se ukvarjajo. To se je zelo hitro obrnilo. Naši zaposleni so zdaj ponosni na 'štorkljo' in si želijo 'čim več štorkelj',« sklene sogovornica.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2021, #479. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.